Asiointipiste

Murupolku

Asiointi 13.4.2020 saakka

Palvelupisteen puhelinnumerossa 040 104 3008 vastaamme arkisin klo 9-15. Kunnalle tulevaa postia voit toimittaa kunnanviraston pää- ja -takaovella oleviin postilaatikoihin. Kela-lomakkeita saat soittamalla 040 104 3008

Ikäihmisten MAKSUTON asiointiapu: Mikäli tarvitset asiointiapua kauppaostoksiin, soita Palvelupisteelle 040 104 3008 arkisin klo 9-15 ja hoidamme ostokset puolestasi! Kerro puhelimessa kummasta kaupasta, S-Marketista vai K-kaupasta, haluat ostoksesi. Kerro sitten mitä haluat kaupasta tuotavan sinulle ja asiointi-avustajamme kerää tavarat sekä toimittaa ne sinulle portin pieleen turvallisen välimatkan päähän. Emme käsittele käteistä rahaa vaan S-Marketissa ostokset kirjautuvat tilillenne, jos teillä sellainen on. Jos ei ole, hoidamme tilin avauksen puolestanne ja parin kolmen päivän kuluessa asiointi onnistuu. K-Marketissa asiointi onnistuu välittömästi eli kerro meille listasi tavaroista, avustajamme toimittaa ne sinulle ja lasku tulee kotiin jonkin ajan kuluttua asioinnista. Noudatamme yleistä ohjeistusta välimatkan pitämisestä sekä huolellisesta käsien pesusta ja desifioinnista.

Ja huomioittehan, että tämä palvelu ei maksa teille mitään! Maksatte vain ostoksenne.

Soita rohkeasti meille!

Apteekki-asiointiapua saat soittamalla suoraan Ilomantsin Apteekkiin p. 013 314 507

Palvelupiste/ Kelan asiointipiste


Palvelupiste avautuu maanantaina 1.6.2020! Aukiolo arkisin klo 9-15, lauantaisin ja sunnuntaisin suljettu! Palvelupiste puhelin 040 104 3008!

Ilomantsin kunnan asiointipiste sijaitsee kunnantalolla, osoitteessa Soihtulantie 7, heti pääovesta astuttaessa aulassa, 1. kerros. Palvelupiste/ Kelan asiointipiste on kunnan ja Kelan yhteinen palvelupiste, joka ohjaa oikeaan paikkaan, neuvoo ja opastaa. Asiointipiste sisältää asiakirjojen vastaanottamista ja luovuttamista, asioiden vireillepanoon ja käsittelyyn liittyvää neuvontaa sekä opastusta sähköisten asiointipalvelujen käyttöön. Meillä Palvelupisteellä käy maksuna vain kortit. Emme ota vastaan käteistä rahaa!

Asiointipisteeltä

Lomakkeita ja hakemuksia kunnan eri palveluihin sekä mm.


- kokoustilojen varaukset
- asiakirjojen ja laskujen vastaanotto
- kunnan laskujen maksut, kortilla maksu kätevästi, emme ota vastaan käteistä rahaa
- venepaikkavaraukset
- kunnan kuulutukset
- kunnan sisäinen posti, kunnalle tulevaa postia voi jättää pää- ja takaovilla sekä aulassa oleviin lukollisiin postilaatikoihin/ tyhjennys päivittäin noin klo 9 ja 14

-viljelypalstat Parppeinvaaralle/ Kesällä 2020 Parppeinvaaran viljelypalstat ovat kesannointitauolla, joten kunnalla ei ole palstoja vuokrattavaksi kesälle 2020
- ansionmenetyslomake/ luottamushenkilöt

Kelan palvelut asiointipisteellä

Avustavat asiakaspalvelutehtävät, riippuen asiakkaan elämäntilanteesta

  • neuvonta, esim hakemuksen täytössä avustaminen, etuuksista ja hakuajoista kertominen
  • hakemuksen, liitteen tai muun asiakirjan vastaanottaminen, pois lukien työeläkehakemukset ja työeläkejärjestelmän kuntoutushakemukset
  • esitteiden, lomakkeiden yms Kelan materiaalin antaminen
  • Kelan verkkopalveluiden käyttöön opastaminen
  • Kelan etäpalvelutilanteen valmistelut ja palvelutilanteessa tukeminen tarvittaessa
  • Kelan asiakaspalautteen vastaanottaminen ja kirjaaminen
  • Kelalle tulevaa postia voi jättää myös virastotalon pää- ja takaovella sekä aulassa oleviin lukollisiin postilaatikoihin
  • muu asiakkaan palvelutilanne Kela-asioissa

Sähköisesti voit hakea lähes kaikkia Kelan etuuksia, tehdä muutosilmoituksia ja lakkauttaa etuuden maksamisen. Voit myös seurata onko hakemuksesi ratkaistu, paljonko etuutta maksetaan ja milloin on etuuden maksupäivä. Näihin tarvitset pankkitunnukset. Verkossa asioidessasi saat tuen nopeammin. Voit myös tulostaa etuushakemuslomakkeet netistä ja täyttää ne manuaalisesti. Voit laskea mahdollisuutesi saada Kelan maksamaa etuutta laskureiden avulla. Näihin et tarvitse pankkitunnuksia. Henkilökohtaista asiantuntijapalvelua varten varaa aika osoitteesta www.kela.fi/ajanvaraus tai soita Kelan asiakaspalveluun.

Asiointipisteessä on asiakaspalvelupääte, yleisö-net, jolla asiakas voi asioida sähköisesti.

Tervetuloa Asiointipisteelle!

Kansalaisneuvonnan logo, avain

Vieraile myös kansalaisneuvonta.fi, joka vastaa yleisluontoisiin kysymyksiin julkisista palveluista. Kansalaisneuvonnassa ei voi saada vireille viranomaisasioita – sen sijaan se opastaa viranomaisen luokse.

 

Sivu arviointi ja palaute

Yhteystiedot

Soihtulantie 7, 82900 Ilomantsi
ma-pe klo 9.00 - 15.00

Ilomantsin palvelukartta

Ilomantsin palvelukartan logo kolme pyörylää