Asiointipiste

Murupolku

Asiointi 13.4.2020 saakka

Kunnanviraston Palvelupiste/ asiointipiste on SULJETTU ainakin 13.4.2020 saakka! Palvelupisteen puhelinnumerossa 040 104 3008 vastataan arkisin klo 9-15. Kunnalle tulevaa postia voi toimittaa kunnanviraston pää- ja -takaovella oleviin postilaatikoihin. Kela-lomakkeita saat soittamalla 040 104 3008!

Ikäihmisten asiointiapu: Mikäli tarvitset asiointiapua kauppaostoksiin, soita Palvelupisteelle 040 104 3008 arkisin klo 9-15!

 

Palvelupiste/ Kelan asiointipiste


Aukiolo arkisin klo 9-15, lauantaisin ja sunnuntaisin suljettu, MUTTA nyt SULJETTU 13.4.2020 saakka! Palvelupiste puhelin 040 104 3008!

Ilomantsin kunnan asiointipiste sijaitsee kunnantalolla, osoitteessa Soihtulantie 7, heti pääovesta astuttaessa aulassa, 1. kerros. Palvelupiste/ Kelan asiointipiste on kunnan ja Kelan yhteinen palvelupiste, joka ohjaa oikeaan paikkaan, neuvoo ja opastaa. Asiointipiste sisältää asiakirjojen vastaanottamista ja luovuttamista, asioiden vireillepanoon ja käsittelyyn liittyvää neuvontaa sekä opastusta sähköisten asiointipalvelujen käyttöön. Virastotalon aulassa, Palvelupisteen vieressä on defibrillaattori!

Asiointipisteeltä

Lomakkeita ja hakemuksia kunnan eri palveluihin sekä mm. 
- kokoustilojen varaukset
- asiakirjojen ja laskujen vastaanotto
- kunnan laskujen maksut
- venepaikkojen maksut
- kunnan kuulutukset
- kunnan sisäinen posti, kunnalle tulevaa postia voi jättää pää- ja takaovilla sekä aulassa oleviin lukollisiin postilaatikoihin/ tyhjennys päivittäin noin klo 9 ja 14
- ansionmenetyslomake/ luottamushenkilöt

Kelan palvelut asiointipisteellä

Avustavat asiakaspalvelutehtävät, riippuen asiakkaan elämäntilanteesta

  • neuvonta, esim hakemuksen täytössä avustaminen, etuuksista ja hakuajoista kertominen
  • hakemuksen, liitteen tai muun asiakirjan vastaanottaminen, pois lukien työeläkehakemukset ja työeläkejärjestelmän kuntoutushakemukset
  • esitteiden, lomakkeiden yms Kelan materiaalin antaminen
  • Kelan verkkopalveluiden käyttöön opastaminen
  • Kelan etäpalvelutilanteen valmistelut ja palvelutilanteessa tukeminen tarvittaessa
  • Kelan asiakaspalautteen vastaanottaminen ja kirjaaminen
  • Kelalle tulevaa postia voi jättää myös virastotalon pää- ja takaovella sekä aulassa oleviin lukollisiin postilaatikoihin
  • muu asiakkaan palvelutilanne Kela-asioissa

Sähköisesti voit hakea lähes kaikkia Kelan etuuksia, tehdä muutosilmoituksia ja lakkauttaa etuuden maksamisen. Voit myös seurata onko hakemuksesi ratkaistu, paljonko etuutta maksetaan ja milloin on etuuden maksupäivä. Näihin tarvitset pankkitunnukset. Verkossa asioidessasi saat tuen nopeammin. Voit myös tulostaa etuushakemuslomakkeet netistä ja täyttää ne manuaalisesti. Voit laskea mahdollisuutesi saada Kelan maksamaa etuutta laskureiden avulla. Näihin et tarvitse pankkitunnuksia. Henkilökohtaista asiantuntijapalvelua varten varaa aika osoitteesta www.kela.fi/ajanvaraus tai soita Kelan asiakaspalveluun.

Asiointipisteessä on asiakaspalvelupääte, yleisö-net, jolla asiakas voi asioida sähköisesti.

Tervetuloa Asiointipisteelle!

Kansalaisneuvonnan logo, avain

Vieraile myös kansalaisneuvonta.fi, joka vastaa yleisluontoisiin kysymyksiin julkisista palveluista. Kansalaisneuvonnassa ei voi saada vireille viranomaisasioita – sen sijaan se opastaa viranomaisen luokse.

 

Sivu arviointi ja palaute

Yhteystiedot

Soihtulantie 7, 82900 Ilomantsi
ma-pe klo 9.00 - 15.00

Ilomantsin palvelukartta

Ilomantsin palvelukartan logo kolme pyörylää